17/06/2014 | 09:37
http://www.youtube.com/watch?v=sY4jOxYPen0
Aquesta és la idea principal del tercer vídeo que us proposem veure i compartir aquesta setmana. Aquest nou mitjà de comunicació no el volem ni el podem fer sols. Serem un grup de cinquanta socis col·laboradors. Serem una redacció d’una desena de periodistes, il·lustradors i dissenyadors web com ara Marc Andreu, Laia Altarriba, Xavier Alegret, Marc Font i Núria Vilà, a més del fotoperiodista i il·lustrador Jordi Borràs. Serem els 25 articulistes i analistes de perfils plurals que hi diran la seva. Però, sobretot, sobretot, sobretot hem de ser 1.000 subscriptors.
El nou repte, com sabeu, és arribar als 1.000 micromecenes a Verkami. CRÍTIC només funcionarà si té suficients subscriptors, és a dir, si la ciutadania vol. Si no aconseguim el suport dels lectors això no tindrà sentit. Actualment les empreses de comunicació obtenen la majoria dels seus ingressos de la publicitat de grans corporacions (Telefònica, El Corte Inglés, L’Oréal o Seat són quatre dels principals anunciants a la premsa) i de les subvencions públiques atorgades pels governs. CRÍTIC necessita obtenir la majoria dels seus ingressos per part dels seus lectors. No podrem ser independents: dependrem dels nostres subscriptors. Per tant, com afirma el Roger Palà al vídeo, “no podem dimitir com a periodistes, però sobretot no podem dimitir com a ciutadans crítics i conscients.
La campanya de micromecenatge a Verkami ens ha servit per arribar a 660 micromecenes. Només ens en manquen 340 més per assolir el repte durant els propers 32 dies: és a dir, cal sumar al projecte 10 micromecenes cada dia. Ens ajudeu a aconseguir-ho?