Ronda

El Punt Avui

El Grup Godó acapara el 20% de la publicitat de la Generalitat, amb més de 6,2 milions d’euros

  • Text: Marc Font i Roger Palà / Infografies i il·lustració: Helena Olcina
  • dimarts, 19 juliol 2016
article_publi_gene_OkOk

Cinc grups mediàtics van repartir-se gairebé el 60% dels 31 milions d'euros que la Generalitat va destinar l'any passat a publicitat institucional. CRÍTIC ha tingut accés en exclusiva al desglossament per mitjà de les 120 campanyes de publicitat que va portar a terme durant el 2015 el Govern d'Artur Mas, que posa de manifest la preponderància del Grup Godó, del Grup Zeta, de la CCMA, del Grup Hermes —editor d''El Punt Avui'— i d'Edició de Premsa Periòdica Ara SL, que publica el diari 'Ara'. En total, es van repartir més de 18,4 milions. El Govern català va fer més de 2.000 insercions publicitàries a centenars de mitjans i portals d'Internet, entre els quals també hi ha canals internacionals com Eurosport (242.000 euros), i xarxes socials com Facebook (385.000 euros). En molts casos, la distribució dels fons no coincideix amb l'audiència del mitjà.

Més informació
Nadal_Ajuntament