FAVB

El Consorci de Turisme: la marca Barcelona en mans privades

  • Text: Laura Aznar / Roger Palà. Foto: ACN
  • diumenge, 16 juliol 2017

El Consorci de Turisme és un actor clau en la promoció de la marca Barcelona. Aquest organisme té participació de l’Ajuntament, però és el sector privat –a través de la Cambra de Comerç i de la Fundació Barcelona Promoció– qui té majoria en els òrgans de govern. El 90% dels ingressos del Consorci provenen de la venda de serveis turístics. Però també rep recursos públics: el 2017, el consistori té previst aportar-hi més de 5 milions d'euros, la majoria dels quals provenen de la taxa turística, i la Diputació, 320.000 euros més. Els col·lectius veïnals es mostren crítics amb el fet que aquest impost es destini a promocionar una ciutat “que ja no pot assumir més turistes”.

Més informació

Lluís Rabell: “No sé què votaria en una declaració nominal d’independència. A nosaltres no ens agraden les fantasmades”

  • Text: Roger Palà i Sergi Picazo / Fotos: Jordi Borràs
  • dimecres, 2 setembre 2015

Lluís Rabell (barri del Raval, Barcelona, 1954) és un veterà de l'activisme social. S'enfronta, però, ara al repte més important de la seva vida política. És el candidat de la plataforma Catalunya Sí que es Pot, que agrupa independents i partits com ICV, EUiA i Podem. La majoria d'enquestes els situen com a possible segona força al futur Parlament de Catalunya. Rabell, de 61 anys, recorda durant l'entrevista fets 'revolucionaris' com el Maig del 68 i l'esclat de les places del 15-M. Sense oblidar "les garrotades dels Mossos". Va ser un dels artífexs a l'ombra, com a home de consens i president de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona, de la confluència de Barcelona en Comú.

Més informació