Girona

Lluc Salellas: “La CUP, a diferència de Podem, ha estat capaç de trobar un relat que uneix camp i ciutat”

  • Text: Antoni Trobat / Fotos: Ivan Giménez
  • dilluns, 27 novembre 2017

Lluc Salellas (Girona, 1984) és periodista i politòleg. Pertany, encara que sigui un 'working class' descendent de pagesos que "no s'han mogut en segles d'una zona d'uns 60 quilòmetres", a una dinastia rellevant de l'esquerra radical del país. Regidor a l'Ajuntament de la seva ciutat i diputat a la Diputació de Girona per la CUP. El 2012 va quedar-se a les portes d'acompanyar Arrufat, Fernàndez i Rieradevall. El 2014 sonà com a candidat als comicis europeus si els cupaires haguessin entrat a la coalició Els Pobles Decideixen, amb el BNG i EH Bildu. Escriu assaig, cosa rara al seu espai polític. 'La rebel·lió catalana' a Pagès, és el seu l'últim llibre. Vindica fugir del dogma.

Més informació

Biografia (crítica) del president Carles Puigdemont

  • Jesús Badenes / @jbadenes
  • dimarts, 19 gener 2016

Carles Puigdemont es va convertir just avui fa 10 dies en el president de la Generalitat. El seu bagatge polític consta de quatre anys i mig de gestió al capdavant de l'Ajuntament de Girona i nou anys com a diputat de CiU al Parlament. Anteriorment, l'actual president del Govern català havia estat periodista i havia llançat projectes en el món de la comunicació. Quin és el seu llegat professional i polític dels últims 20 anys a Girona?

Més informació

Aeroports subvencionats: 3.500 milions en l’última dècada

  • Marc Font
  • dimarts, 17 febrer 2015

L'Estat, les autonomies i les administracions locals porten més de 3.500 milions d'euros gastats en els aeroports dels Països Catalans en els últims deu anys. La major part de la despesa correspon a AENA, la societat pública dependent del Ministeri de Foment que es finança amb els preus i taxes que paguen els passatgers i les aerolínies. Les recents estrenes de la Seu d'Urgell i Castelló han elevat a 11 el nombre d'aeroports per un territori amb menys de 15 milions d'habitants. La majoria tenen menys passatgers dels previstos i arrosseguen deutes milionaris arran de les inversions mastodòntiques en l'era del 'boom'. El deute dels aeroports de la xarxa d'AENA supera els 12.000 milions d'euros.

Més informació