Ronda

Infraestructures

El nyap de la línia 9 del metro: costos per triplicat, estacions privatitzades i anys de retard

  • Eloi Latorre
  • dimarts, 9 juny 2015
Infografia elaborada per Ferran Caymel Ubia

Unes dimensions faraòniques, errors de planificació, improvisació a l’hora de cercar finançament i l’aposta per la concessió de l’explotació a empreses privades han fet que la que havia de ser la joia de la corona del sistema d’infraestructures ferroviàries de l’àrea metropolitana de Barcelona hagi acabat en un desastre pressupostari. La línia 9 del metro, l'última decisió del Govern de Jordi Pujol, és un dels projectes amb més sobrecostos de la història de l'obra pública catalana. De moment, el pressupost s'ha triplicat, però podria arribar a multiplicar-se per set. L'objectiu del Govern de CiU ara passa per privatitzar-ne la gestió.

Més informació

Balanç del pacte CiU-ERC: estructures d’Estat, a mig fer

  • Text: Marc Font / Il·lustració: Jordi Borràs
  • dimarts, 30 setembre 2014
cheking generalitat3

El 52% dels compromisos del pacte entre CiU i ERC estan encara per fer. Si el sí guanyés en la consulta del 9 de novembre, la Generalitat no tindria llestes la Hisenda pròpia, un banc públic o la Seguretat Social catalana. Una anàlisi dels 70 objectius de l'acord conclou que el Govern ha complert el calendari per la consulta, però avança lent en lluita contra la pobresa, creació d'impostos i defensa del medi ambient.

Més informació

#MomentCrític (2): les 10 claus del memorial de greuges sobiranista

  • Sergi Picazo
  • dijous, 4 setembre 2014
FOTO: Jordi Borràs

Els governs catalans fa anys que negocien amb l’Estat un encaix de Catalunya dins (o, ara ja, fora) d’Espanya. El memorial de greuges de la Generalitat i de la societat civil catalanista ha anat augmentant any rere any malgrat el traspàs de competències o les millores en el finançament aconseguides les darreres tres dècades.

Més informació

Un informe intern del Govern proposa el transvasament del Segre a Barcelona

  • Sergi Picazo
  • dijous, 17 juliol 2014
El canal Segarra-Garrigues a l’altura de Ponts. Foto: Isidre Blanc

Un informe del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible proposa aprofitar el futur canal Segarra-Garrigues per fer el polèmic transvasament del Segre a Barcelona. La proposta s'inclou en un informe intern d’aquest grup d’assessors del Govern català al qual ha tingut accés en primícia CRÍTIC.

Més informació
Nadal_Ajuntament