Ronda

Mitjans de comunicació

Mònica Terribas: “Hi ha molt d’interès en dir que el que està passant a Catalunya és per culpa dels mitjans de comunicació”

  • Sergi Picazo / @sergipicazo
  • dijous, 15 setembre 2016
Foto: JORDI BORRÀS

Agradarà més a uns, i menys a uns altres, però Mònica Terribas (Barcelona, 1968) és un referent per a la història del periodisme a Catalunya. Té 48 anys d'experiències, passadissos i desavinences a la butxaca. Terribas ha estat directora de TV3, consellera delegada del diari 'Ara' i ara dirigeix El matí de Catalunya Ràdio."M'agrada mirar-te als ulls per saber quines intencions portes", m'avisa mentre fem un cafè al bar de la Moritz. Entrevistar una entrevistadora és difícil perquè se sap tots els trucs. Mostro les meves cartes: vull saber què queda avui d'aquella periodista rebel, de preguntes afilades i que no s'aturava fins que entenia tots els "perquès" de tot plegat.

Més informació

Ignacio Sánchez-Cuenca: “El nostre debat públic està marcat pel masclisme discursiu”

  • Text: Sergi Picazo / Foto: Òscar Martínez
  • dijous, 28 juliol 2016
portada cuenca 2

Ignacio Sánchez-Cuenca ha causat un terratrèmol entre la casta intel·lectual espanyola arran de la publicació del seu llibre 'La desfachatez intelectual. Escritores e intelectuales ante la política' (Los Libros de La Catarata, 2016). Hi fa una esmena a la totalitat contra el 'masclisme discursiu' a les grans tribunes de premsa durant els últims anys. Sánchez-Cuenca és professor de ciència política a la Universitat Carles III de Madrid. Després d'una etapa com a articulista al diari 'El País', s'ha passat a nous mitjans com 'Infolibre' i 'Contexto'. La Universitat Progressista d'Estiu de Catalunya el va convidar aquest mes de juny. Això és un resum d'una conversa de dues hores a la UPEC 2016.

Més informació

El Grup Godó acapara el 20% de la publicitat de la Generalitat, amb més de 6,2 milions d’euros

  • Text: Marc Font i Roger Palà / Infografies i il·lustració: Helena Olcina
  • dimarts, 19 juliol 2016
article_publi_gene_OkOk

Cinc grups mediàtics van repartir-se gairebé el 60% dels 31 milions d'euros que la Generalitat va destinar l'any passat a publicitat institucional. CRÍTIC ha tingut accés en exclusiva al desglossament per mitjà de les 120 campanyes de publicitat que va portar a terme durant el 2015 el Govern d'Artur Mas, que posa de manifest la preponderància del Grup Godó, del Grup Zeta, de la CCMA, del Grup Hermes —editor d''El Punt Avui'— i d'Edició de Premsa Periòdica Ara SL, que publica el diari 'Ara'. En total, es van repartir més de 18,4 milions. El Govern català va fer més de 2.000 insercions publicitàries a centenars de mitjans i portals d'Internet, entre els quals també hi ha canals internacionals com Eurosport (242.000 euros), i xarxes socials com Facebook (385.000 euros). En molts casos, la distribució dels fons no coincideix amb l'audiència del mitjà.

Més informació

Any electoral 2015: rècord de despesa en publicitat a la Generalitat

  • Marc Font / @marcfontribas
  • dilluns, 13 juny 2016
Campanya publi Gene

La Generalitat de Catalunya dedica anualment desenes de milions d'euros a posar publicitat institucional als mitjans, tant públics com privats. En la darrera dècada (2005-2015), l'Administració autonòmica ha destinat 241 milions d'euros a aquest àmbit, però la xifra ha canviat notablement en funció de l'any. La quantitat més alta és la més recent, ja que el 2015 el Govern d'Artur Mas va gastar-se 31 milions en publicitat institucional, mentre que la més baixa correspon al primer curs complet del dirigent convergent al capdavant de l'Executiu, el 2011, amb 10,2.

Més informació

Empar Moliner: “Al meu país, les putes i els camells no parlen en català”

  • Text: Yeray S. Iborra / Fotos: Ivan G. Costa
  • dijous, 3 març 2016
empar portada 01

Empar Moliner (Santa Eulàlia de Ronçana, 1966) és escriptora. De curta o de llarga empremta. Ha escrit dues novel·les, dos reculls de relats… ‘Tot això ho faig perquè tinc molta por’ (Proa, 2015), l’últim, s’ha endut el Mercè Rodoreda, que se suma al Josep Pla de fa setze anys. De les activitats que fa diàriament, les que més l’omplen són el ‘running’ i el columnisme; forma part del club selecte de signatures amb tribuna —’Avui’, ‘El País’ i, en l’actualitat, l’'Ara’— des de principis dels 2000. Moliner és també una bèstia escènica. Ha passejat la seva irreverència, visió àcida i proselitisme de l’hedonisme a 'Crónicas marcianas' o a 'Els matins'. Una trajectòria regada pels millors vins, com aquesta conversa.

Més informació

Quins són els mitjans més tuitejats pels polítics catalans?

  • Sergi Picazo
  • dimecres, 2 març 2016
Infografia de MANUEL CUYÀS

'El País', 'eldiario.es' (i 'Catalunya Plural'), 'La Vanguardia', 'El Periódico', TV3 i l''Ara' són, per aquest ordre, els sis mitjans de comunicació més difosos a Twitter pels polítics catalans. Aquestes són les principals conclusions d'un informe elaborat per CRÍTIC durant gairebé un mes sobre l'ús del perfil de Twitter dels diputats del Parlament de Catalunya entre prop de 9.000 piulades.

Més informació
Nadal_Ajuntament