Ronda

publicitat institucional

Els grups Godó i Zeta es queden la meitat de la despesa en publicitat de l’Ajuntament de Barcelona

  • Marc Font / @marcfontribas
  • dilluns, 19 setembre 2016
article_publi_ajuntament_img_portada2

'La Vanguardia' i 'El Periódico', els dos grans diaris barcelonins, són amb molta diferència els mitjans més beneficiats en el repartiment dels anuncis de l'Ajuntament de Barcelona. CRÍTIC ha tingut accés en exclusiva al desglossament per mitjà de les campanyes de publicitat que el 2015 van fer els governs de Xavier Trias i d'Ada Colau. Godó i Zeta van rebre 6,9 milions d'euros i, segons fonts municipals, mantindran la preponderància aquest any sota el govern de Barcelona en Comú. Serà, diuen, un "any de transició" cap a un nou model. Colau ha promès reduir la despesa en publicitat dels 15 milions de l'època de Trias a 10.

Més informació

El Grup Godó acapara el 20% de la publicitat de la Generalitat, amb més de 6,2 milions d’euros

  • Text: Marc Font i Roger Palà / Infografies i il·lustració: Helena Olcina
  • dimarts, 19 juliol 2016
article_publi_gene_OkOk

Cinc grups mediàtics van repartir-se gairebé el 60% dels 31 milions d'euros que la Generalitat va destinar l'any passat a publicitat institucional. CRÍTIC ha tingut accés en exclusiva al desglossament per mitjà de les 120 campanyes de publicitat que va portar a terme durant el 2015 el Govern d'Artur Mas, que posa de manifest la preponderància del Grup Godó, del Grup Zeta, de la CCMA, del Grup Hermes —editor d''El Punt Avui'— i d'Edició de Premsa Periòdica Ara SL, que publica el diari 'Ara'. En total, es van repartir més de 18,4 milions. El Govern català va fer més de 2.000 insercions publicitàries a centenars de mitjans i portals d'Internet, entre els quals també hi ha canals internacionals com Eurosport (242.000 euros), i xarxes socials com Facebook (385.000 euros). En molts casos, la distribució dels fons no coincideix amb l'audiència del mitjà.

Més informació

Any electoral 2015: rècord de despesa en publicitat a la Generalitat

  • Marc Font / @marcfontribas
  • dilluns, 13 juny 2016
Campanya publi Gene

La Generalitat de Catalunya dedica anualment desenes de milions d'euros a posar publicitat institucional als mitjans, tant públics com privats. En la darrera dècada (2005-2015), l'Administració autonòmica ha destinat 241 milions d'euros a aquest àmbit, però la xifra ha canviat notablement en funció de l'any. La quantitat més alta és la més recent, ja que el 2015 el Govern d'Artur Mas va gastar-se 31 milions en publicitat institucional, mentre que la més baixa correspon al primer curs complet del dirigent convergent al capdavant de l'Executiu, el 2011, amb 10,2.

Més informació
Nadal_Ajuntament