Ronda

Transports

Tot el que (de moment) es pot saber sobre els directius, els sous i les dietes de TMB

  • Marc Font
  • dijous, 25 febrer 2016
Protesta dels treballadors del metro / Foto: Sandra Lázaro

La vaga de bus i de metro ha servit per reobrir el debat al voltant de l'opacitat de l'empresa pública Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Quants càrrecs directius té? Quant cobren? En què es gasten els diners? Preguntes que, amb alguna excepció, no tenen encara una resposta concreta avui per part d'aquesta empresa 100% pública que depèn de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Més informació

El nyap de la línia 9 del metro: costos per triplicat, estacions privatitzades i anys de retard

  • Eloi Latorre
  • dimarts, 9 juny 2015
Infografia elaborada per Ferran Caymel Ubia

Unes dimensions faraòniques, errors de planificació, improvisació a l’hora de cercar finançament i l’aposta per la concessió de l’explotació a empreses privades han fet que la que havia de ser la joia de la corona del sistema d’infraestructures ferroviàries de l’àrea metropolitana de Barcelona hagi acabat en un desastre pressupostari. La línia 9 del metro, l'última decisió del Govern de Jordi Pujol, és un dels projectes amb més sobrecostos de la història de l'obra pública catalana. De moment, el pressupost s'ha triplicat, però podria arribar a multiplicar-se per set. L'objectiu del Govern de CiU ara passa per privatitzar-ne la gestió.

Més informació
Nadal_Ajuntament