Transports

Cinc directius de Ferrocarrils de la Generalitat cobren més del topall legal

  • Laura Aznar / Roger Palà
  • diumenge, 18 març 2018

Cinc alts directius de l'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) cobren per sobre del que marca la llei. El 2013, un acord entre CiU i ERC va establir que el màxim que pot percebre un directiu del sector públic no havia de superar el sou d’un conseller, que a principi de 2017 estava fixat en 109.663 euros bruts anuals. Però FGC no ha tingut en compte la limitació, i cinc membres del seu comitè de direcció, començant pel president i pel director general, superen aquest import. Des de Ferrocarrils s’argumenta que, per garantir "un model de sector públic professionalitzat", els salaris dels directius "han de ser competitius amb relació al mercat" i FGC hauria de tenir "certa autonomia de gestió" per poder fixar-los.

Més informació

Tot el que (de moment) es pot saber sobre els directius, els sous i les dietes de TMB

  • Marc Font
  • dijous, 25 febrer 2016

La vaga de bus i de metro ha servit per reobrir el debat al voltant de l'opacitat de l'empresa pública Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Quants càrrecs directius té? Quant cobren? En què es gasten els diners? Preguntes que, amb alguna excepció, no tenen encara una resposta concreta avui per part d'aquesta empresa 100% pública que depèn de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Més informació

El nyap de la línia 9 del metro: costos per triplicat, estacions privatitzades i anys de retard

  • Eloi Latorre
  • dimarts, 9 juny 2015

Unes dimensions faraòniques, errors de planificació, improvisació a l’hora de cercar finançament i l’aposta per la concessió de l’explotació a empreses privades han fet que la que havia de ser la joia de la corona del sistema d’infraestructures ferroviàries de l’àrea metropolitana de Barcelona hagi acabat en un desastre pressupostari. La línia 9 del metro, l'última decisió del Govern de Jordi Pujol, és un dels projectes amb més sobrecostos de la història de l'obra pública catalana. De moment, el pressupost s'ha triplicat, però podria arribar a multiplicar-se per set. L'objectiu del Govern de CiU ara passa per privatitzar-ne la gestió.

Més informació