Preguntes més freqüents

1. Si sóc subscriptor/a (qualsevol modalitat)
2. Si sóc subscriptor/a semestral
3. Si sóc subscriptor/a anual
4. Si sóc usuari/a registrat/da gratuït/a
5. Si he aconseguit una subscripció amb un codi de descompte
6. Altres preguntes

 

1. Si sóc subscriptor/a (qualsevol modalitat)

1.1. Com ho he de fer per iniciar la sessió i veure els continguts restringits?

A la part superior dreta de la pàgina principal de CRÍTIC (www.elcritic.cat), hi ha un requadre que diu “Inicia sessió”. Clica’l i se t’obrirà una finestra titulada “Inicia sessió”, amb dos requadres per omplir.

Al primer requadre, titulat “Nom d’usuari”, has de posar el nom amb el qual et vas inscriure a CRÍTIC (amb les mateixes minúscules i majúscules que vas posar la primera vegada).

Al segon requadre, titulat “Contrasenya”, has de posar la contrasenya amb la qual et vas registrar (també amb les mateixes minúscules i majúscules).

Omplerts aquests dos requadres, has de clicar damunt del tercer, de color vermell, que posa “Entra”. Si ho has fet bé, tornaràs a la pàgina inicial i podràs accedir a veure els continguts restringits per als subscriptors.

Per comprovar que ja estàs navegant dins la teva sessió, a dalt a la dreta, ja no posarà “Inicia sessió”, sinó el teu nom d’usuari al costat de la icona d’una persona, i a sota hi veuràs dos requadrets grisos: “Perfil” i “Tanca sessió”.

1.2. Què he de fer si no recordo el meu nom d’usuari/a?

Si no recordes el teu nom d’usuari/a, has d’enviar un mail a subscripcions@elcritic.cat demanant-lo i te l’enviarem tant bon punt el llegim. No hi ha cap més manera de saber els noms dels usuaris/es, per preservar la privacitat de tothom.

1.3. Què he de fer si no recordo la meva contrasenya?

Si no recordes la teva contrasenya, quan hagis entrat en la finestreta d’Inicia Sessió (tal com s’explica en el punt 1.1.), has de clicar sobre un missatge, que t’apareix just a sota del requadre vermell amb la paraula Entra, i que diu, també en vermell, ‘Canvi de contrasenya’.

Se t’obrirà una altra finestreta, on et demana que hi introdueixis el teu nom d’usuari/a o el teu correu electrònic. Qualsevol de les dues coses funciona (el correu ha de ser el que vas posar en el moment de subscriure’t).

Un cop escrit, clica sobre el requadre inferior que diu “Obté una contrasenya nova”. Apareixerà un missatge que diu “Comproveu si heu rebut per correu electrònic l’enllaç de confirmació”.

Ves al teu correu electrònic. Hi trobaràs un mail titulat “Canvi de contrasenya El Crític”. Entra-hi. Dirà “Benvolgut/uda, Pots canviar la contrasenya del teu usuari XXXXXX entrant a… (un enllaç). Moltes gràcies”. Clica sobre aquest enllaç.

Se t’obrirà una finestreta, titulada “Canvia la contrasenya”. Un missatge diu “Introduïu la contrasenya nova a continuació”. L’has de posar dos cops, en el requadre que diu “Contrasenya nova” i en el que diu “Confirma la contrasenya nova”. Recorda que la contrasenya ha de contenir, per ser prou robusta, lletres, números i símbols especials. Just a sota, hi ha un indicador que canvia de color segons si la contrasenya que has posat és “Feble”, “Mitjana” o “Robusta”. Et recomanem que no la donis per bona fins que no posi “Robusta”.

A continuació, clica sobre el quadre vermell de la part inferior, que diu “Reinicialitza la contrasenya”. Tornaràs a la finestreta de “Inicia sessió” i un missatge t’informarà que “La contrasenya ha estat reinicialitzada”. Ja pots, doncs, començar el procés normal que hem explicat en la resposta 1.1., amb el teu nom d’usuari/a i la contrasenya nova.

1.4. Com puc saber quan em caduca la meva subscripció?

Quan ja estiguis dins de la teva sessió (és a dir, hagis entrat amb el teu nom d’usuari/a i la teva contrasenya), busca a la part superior dreta de la pàgina principal el requadre “Perfil” i clica’l.

Se t’obrirà una pàgina, titulada “El teu compte”, on tens totes les teves dades. La primera que apareix és el nivell de subscripció: pot ser anual o semestral. Si baixes per aquesta pàgina, arribaràs a un apartat que es titula “Històric de factures”. Aquí apareixen totes les factures que has generat durant els anys que ets subscriptor/a. Per la data de la darrera factura i sabent quina modalitat de subscripció tens, pots saber quan et caduca: un any després si ets anual, sis mesos després si ets semestral.

Nota: Les renovacions que s’han produït des del març del 2015 al gener del 2016 no han generat factura automàtica (s’han generat manualment des de l’administració de CRÍTIC), i per tant, no apareixen en l’Històric de factures. Resolt aquest error del sistema, a partir de l’1 de febrer de 2016, el sistema torna a generar automàticament una factura cada cop que es produeix una renovació.

1.5. Puc modificar les meves dades personals d’usuari/a?

Sí, sempre que vulguis, accedint a “Perfil”, i per tant entrant a la pàgina “El teu compte”. Clicant sobre “Edita les dades d’accés”, pots canviar el nom, els cognoms, l’àlies i el correu electrònic. També pots canviar des d’aquí la teva contrasenya, si no t’agrada la que tens o te n’has cansat. L’únic que no pots canviar des d’aquí és el nom d’usuàri/a amb el qual et vas registrar.

1.6. Puc modificar el meu nom d’usuari/a?

Per motius de seguretat, no ho pots fer tu mateix/a. Només des de l’administració de CRÍTIC es pot canviar un nom d’usuari/a. Si realment, creus que et cal canviar-lo per algun motiu, envia un mail a subscripcions@elcritic.cat, demana’ns-ho, digue’ns el nom nou que vols i t’ho gestionarem.

1.7. Puc modificar la meva adreça d’E-mail?

Sí, pots modificar-la, accedint a “Perfil” i clicant sobre “Edita les dades d’accés”. Recorda que l’adreça de mail que posis és on rebràs totes les Newsletters i notificacions de CRÍTIC.

1.8. Si canvio d’adreça postal, ho he de comunicar?

Els que sou subscriptors anuals, rebeu la revista “Dossier CRÍTIC” per correu postal, una vegada a l’any. Per tant, convé que l’adreça que ens consta al sistema sigui la bona. Si canvieu de domicili, convé anar a “Perfil” i clicar sobre “Editar dades de pagament” o sobre “Modifica les dades de pagament”. En la pàgina que s’obre, titulada “Informació de pagament”, hi figura l’adreça postal, que pots modificar sempre que vulguis.

Un cop anotats els canvis, recorda anar fins a la part inferior de la pàgina i clicar sobre “Modifica”, perquè aquests siguin efectius.

1.9. Què passa si canvio de targeta de crèdit o em caduca la que tinc apuntada?

Hauries d’anar a “Perfil” i clicar sobre “Edita dades de pagament” o sobre “Modifica les dades de pagament” (hi ha dues vies per entrar-hi en la mateixa pàgina “El teu compte”). Se t’obrirà una pàgina amb totes les dades personals (nom, cognoms, adreça, telèfon, NIF…) i, a la part de baix, hi tens la informació de la targeta de crèdit/dèbit. Hi ha quatre camps per omplir (tipus de targeta, número de la targeta, data de caducitat i CVV): Modifica aquells que has canviat (potser només és la data de caducitat, perquè el número de la targeta és el mateix i el CVV també; o, si has canviat tota la targeta, hauràs d’introduir totes les dades noves).

Un cop anotats els canvis, recorda anar fins a la part inferior de la pàgina i clicar sobre “Modifica”, perquè aquests siguin efectius.

Si el dia que et tocar fer la renovació automàtica, les dades de la targeta són incorrectes, el sistema no podrà formalitzar el cobrament. Llavors, des del Servei als Subscriptors de CRÍTIC t’enviem un E-mail per avisar-te i demanar-te que regularitzis la situació. Si fas els canvis en els cinc dies següents a l’avís, el sistema ho detecta i et cobra la renovació. Si ho fas més tard, des del Servei als Subscriptors de CRÍTIC forcem el pagament de forma manual.

Si al cap d’un temps prudencial i després de diferents avisos per E-mail, no regularitzes la situació, et donarem de baixa la subscripció.

1.10. Puc cancel·lar la meva subscripció o he de demanar que ho feu des de CRÍTIC?

Sí, pots cancel·lar-la tu mateix/a. Per fer-ho, entra a “Perfil” i, un cop dins la pàgina titulada “El teu compte”, ves a la part inferior del tot. Veuràs un missatge que diu “Cancel·la la subscripció”. Clica’l, entraràs en una pàgina en què se’t pregunta si estàs segur que vols fer aquesta acció o vols mantenir la subscripció vigent. Tens les dues opcions a la part inferior. Si cliques sobre “Sí, cancel·leu la subscripció”, l’acció s’executa i passes a ser “Usuari registrat gratuït”. Si hi fas sobre “No, manteniu la subscripció”, tornes a la pàgina anterior.

Atenció: recomanem cancel·lar la subscripció quan s’acosti la data de renovació, ja que fer-ho no suposa la devolució de l’import pel temps no gaudit de la subscripció vigent.

1.11. Si cancel·lo la subscripció i passo a ser usuari/a registrat/da gratuït/a, podré tornar a fer-me subscriptor/a?

Sí, sempre que vulguis. Ara bé, per passar de ser usuari registrat gratuït a subscriptor, has de fer l’operació per dins de la teva sessió. És a dir, entrar amb el teu nom d’usuari/a i la teva contrasenya, i un cop dins, anar a “Perfil” i demanar “Canvia el tipus de subscripció”, optant per la Semestral o l’Anual. Si ho fas des de fora de la teva sessió, és a dir, com si mai no haguessis estat registrat, el sistema detectarà que ja existeix un usuari amb aquell nom o adreça d’E-mail, i no et deixarà completar l’operació de subscriure’t.

1.12. Puc regalar una subscripció a una altra persona i pagar-la jo?

No, automàticament no, ja que el sistema no està preparat per això. De totes maneres, regularment des de CRÍTIC fem campanyes en què donem l’opció de regalar subscripcions que es poden pagar pel sistema de PayPal. I en últim cas, demana’ns-ho a subscripcions@elcritic.cat i trobarem la manera d’ajudar-te a regalar una subscripció.

1.15. Puc tenir una factura amb unes dades fiscals diferents a les personals?

En principi, el sistema et fa la factura amb les dades personals que has indicat en el moment de fer la subscripció. En cas que vulguis la factura amb unes altres dades, ens ho pots demanar escrivint un mail a subscripcions@elcritic.cat i te l’enviarem per mail amb les dades fiscals que ens indiquis.

1.16. Què he de fer per participar en sortejos d’entrades per als subscriptors?

En cada cas, enviarem les instruccions pertinents, però en principi, n’hi ha prou en enviar un mail a info@elcritic.cat o a subscripcions@elcritic.cat i demanar-ho.

1.17. Què he de fer si vull reservar seient en alguns dels actes públics organitzats per CRÍTIC?

Demanar-ho per mail a info@elcritic.cat o seguir les instruccions que es donaran en cada cas concret.


2. Si sóc subscriptor semestral…

2.1. Tinc dret a rebre el Dossier Crític anual?

No, els subscriptors semestrals teniu tots els avantatges de ser subscriptors menys el de rebre el Dossier Crític anual a casa. A la pàgina principal del web, a la part superior esquerra, dins del menú “Inici”, trobaràs la pàgina “Dossier Crític”, des de la qual pots comprar la revista pagant per Pay Pal i llavors sí que l’enviem a casa pel preu que indica. També hi figura la llista de punts de venda on es pot adquirir a diferents poblacions de Catalunya.

2.2. Com ho he de fer per passar a la modalitat anual? 

Per passar a la modalitat anual, convé que ho facis quan et quedin pocs dies per renovar la teva subscripció. Llavors, has d’anar a “Perfil”, entrar a la pàgina “El teu compte” i, a la part inferior, on diu “Serveis”, clicar sobre el missatge “Canvia el tipus de subscripció”. Se t’obrirà una pàgina amb els dos tipus (Semestral i Anual), clica sobre l’Anual i omple tots els requadres obligatoris, tant personals com de pagament. Recorda de marcar la casella de l’Avís legal (“Accepto les condicions i la política de privacitat”) i, finalment, clica sobre el requadre vermell “Envia i paga”.

Rebràs un E-mail per validar la nova subscripció, hauràs d’obrir-lo i clicar sobre l’enllaç que t’indica. Sense aquest darrer pas, la subscripció no quedarà activada.


3. Si sóc subscriptor anual…

3.1. Com rebré el Dossier Crític anual?

El rebràs a casa, visquis on visquis (fins i tot a l’estranger), durant el darrer trimestre de l’any, usualment entre finals d’octubre i principis de desembre. Aquest enviament està inclòs en la quota de subscripció anual.

3.2. Què he de fer si no rebo el Dossier Crític anual?

Enviar-nos un mail a subscripcions@elcritic.cat, explicant-nos-ho i buscarem si pot haver-hi algun error en l’adreça o alguna altra circumstància especial. Sobretot, assegura-te’n que l’adreça que ens consta en el sistema és la correcta (vegeu punt 1.8)

3.3. Puc recollir personalment el Dossier Crític anual a la seu de CRÍTIC?

Sí, si ens ho demanes abans que fem l’enviament per correu del Dossier. L’únic inconvenient és que hauràs de contactar amb nosaltres per mail (subscripcions@elcritic.cat) per quedar en un dia i una hora, ja que no sempre hi ha algú a la seu (Casp, 43, baixos, 08010 Barcelona).

3.4. Des de quan he de ser subscriptor/a per tenir dret a rebre el Dossier Anual?

Per norma general, si et fas subscriptor/a durant els primers mesos de l’any, t’enviem el Dossier que ha sortit a finals de l’any anterior. Si te’n fas a partir del març, ja no t’enviarem el de l’any anterior i hauràs d’esperar que surti el nou Dossier, a finals de l’any en curs. Recorda que la quota només dóna dret a una revista monogràfica a l’any, per tant, els subscriptors de principis d’any rebran el nou dossier a mida que vagin renovant.

3.5. Com ho he de fer per passar-me a la modalitat semestral?

Seguint les instruccions que hem explicat al punt 2.2. Recorda que si passes a la modalitat semestral, deixaràs de rebre el Dossier Anual a casa teva i, si t’interessa, l’hauràs de comprar al web per Pay Pal o presencialment en alguna de les llibreries que el vénen.


4. Si sóc usuari/a registrat/da gratuït/a…

4.1. Cal que m’identifiqui cada vegada que entro al web per veure els continguts?

Si no obres la sessió, el sistema no et reconeix i per tant, no pots fer comentaris als articles. Per actuar com a usuari/a registrat/da, has de clicar sobre el requadre “Inicia sessió”, que trobaràs a la part superior dreta de la pàgina principal o d’inici de CRÍTIC. En la finestreta que se t’obrirà, titulada “Inicia sessió”, has de posar el teu nom d’usuari/a i la teva contrasenya, i tot seguit, clicar sobre el requadre vermell “Entra”. A partir d’aleshores, ja pots fer comentaris als articles i consultar el teu “Perfil”.

4.2. Què he de fer si no recordo el meu nom d’usuari/a?

Si no recordes el teu nom d’usuari/a, has d’enviar un mail a subscripcions@elcritic.cat demanant-lo i te l’enviarem tant bon punt el llegim. No hi ha cap més manera de saber els noms dels usuaris/es, per preservar la privacitat de tothom.

4.3. Què he de fer si no recordo la meva contrasenya? 

Si no recordes la teva contrasenya, quan hagis entrat en la finestreta d’Inicia Sessió (vegeu resposta 1.1.), has de clicar sobre un missatge, que t’apareix just a sota del requadre vermell amb la paraula Entra, i que diu, també en vermell, ‘Canvi de contrasenya’.

Se t’obrirà una altra finestreta, on et demana que hi introdueixis el teu nom d’usuari/a o el teu correu electrònic. Qualsevol de les dues coses funciona (el correu ha de ser el que vas posar en el moment de subscriure’t).

Un cop escrit, clica sobre el requadre inferior que diu “Obté una contrasenya nova”. Apareixerà un missatge que diu “Comproveu si heu rebut per correu electrònic l’enllaç de confirmació”.

Ves al teu correu electrònic. Hi trobaràs un mail titulat “Canvi de contrasenya El Crític”. Entra-hi. Dirà “Benvolgut/uda, Pots canviar la contrasenya del teu usuari XXXXXX entrant a… (un enllaç). Moltes gràcies”. Clica sobre aquest enllaç.

Se t’obrirà una finestreta, titulada “Canvia la contrasenya”. Un missatge diu “Introduïu la contrasenya nova a continuació”. L’has de posar dos cops, en el requadre que diu “Contrasenya nova” i en el que diu “Confirma la contrasenya nova”. Recorda que la contrasenya ha de contenir, per ser prou robusta, lletres, números i símbols especials. Just a sota, hi ha un indicador que canvia de color segons si la contrasenya que has posat és “Feble”, “Mitjana” o “Robusta”. Et recomanem que no la donis per bona fins que no posi “Robusta”.

A continuació, clica sobre el quadre vermell de la part inferior, que diu “Reinicialitza la contrasenya”. Tornaràs a la finestreta de “Inicia sessió” i un missatge t’informarà que “La contrasenya ha estat reinicialitzada”. Ja pots, doncs, començar el procés normal que hem explicat en la resposta 1.1., amb el teu nom d’usuari/a i la contrasenya nova.

4.4. Puc modificar les meves dades personals d’usuari/a? 

Sí, sempre que vulguis, accedint a “Perfil”, i per tant entrant a la pàgina “El teu compte”. Clicant sobre “Edita les dades d’accés”, pots canviar el nom, els cognoms, l’àlies i el correu electrònic. També pots canviar des d’aquí la teva contrasenya, si no t’agrada la que tens o te n’has cansat. L’únic que no pots canviar des d’aquí és el nom d’usuàri/a amb el qual et vas registrar.

4.5. Puc modificar el meu nom d’usuari/a?

Per motius de seguretat, no ho pots fer tu mateix/a. Només des de l’administració de CRÍTIC es pot canviar un nom d’usuari/a. Si realment, creus que et cal canviar-lo per algun motiu, envia un mail a subscripcions@elcritic.cat, demana’ns-ho, digue’ns el nom nou que vols i t’ho gestionarem.

4.6. Puc modificar la meva adreça d’E-mail?

Sí, pots modificar-la, accedint a “Perfil” i clicant sobre “Edita les dades d’accés”. Recorda que l’adreça de mail que posis és on rebràs totes les Newsletters i notificacions de CRÍTIC.

4.7. Com ho he de fer si vull donar-me de baixa d’usuari/a gratuït/a?

El sistema no preveu que ho puguis fer tu directament. Si realment vols deixar de rebre informació de CRÍTIC, pots enviar-nos un mail a subscripcions@elcritic.cat, demanant-ho, i et donarem de baixa.

4.8. Què he de fer per fer-me subscriptor/a?

Has de fer l’operació per dins de la teva sessió. És a dir, primer has d’entrar amb el teu nom d’usuari/a i la teva contrasenya, i un cop dins, anar a “Perfil” i demanar “Canvia el tipus de subscripció”, optant per la Semestral o l’Anual. Si ho fas des de fora de la teva sessió, és a dir, com si mai no haguessis estat registrat, el sistema detectarà que ja existeix un usuari amb aquell nom o adreça de mail, i no et deixarà completar l’operació de subscriure’t.

4.9. Puc ser subscriptor si no tinc targeta de crèdit o dèbit?

En principi no, l’única fórmula per pagar la subscripció és amb targeta de crèdit o dèbit. De totes maneres, si no en tens i vols ser subscriptor/a, envia’ns un mail a subscripcions@elcritic.cat i buscarem la manera de solucionar-ho, tot i que sempre serà sense formar part del sistema de renovacions automàtiques.

4.10. Puc fer una subscripció col·lectiva, per exemple, d’una entitat o associació? 

Sí, pots fer-la, però recorda que la subscripció va lligada a una adreça d’E-mail en concret, per tant, els membres d’aquella entitat o associació hi hauran d’entrar a través d’aquesta adreça (amb les restriccions que això suposa si més d’una persona vol entrar-hi a la vegada).

4.11. Puc assistir als actes públics organitzats per CRÍTIC?

Sí, per descomptat, podràs assistir a tots els actes públics organitzats per CRÍTIC. L’únic que no podràs és reservar places, opció que només tenen els subscriptors i les subscriptores. Tampoc no podràs assistir a les Trobades de subscriptors/es que organitzem periòdicament.


5. Si he aconseguit una subscripció amb un codi de descompte…

5.1. Com ho he de fer per fer-me subscriptor/a?

Si ja ets usuari/a registrat/da gratuït/a, has de procedir com expliquem en el cas 2.2: primer indentificar-te amb el teu nom d’usuari i la teva contrasenya, i quan entris a la pàgina titulada “Alta”, abans d’omplir les dades personals, has de clicar sobre el missatge en vermell que diu “Fes clic aquí per introduir un codi de descompte”. Se t’obre un requadre gris i hi has d’escriure el codi que se t’haurà enviat prèviament al teu mail. Després, has de clicar sobr el requadre vermell que diu “Aplica”. Fet això, una pàgina t’informarà que el preu de la teva subscripció és de 0 euros i et farà omplir les dades del formulari. Un cop omplert, has de marcar la casella de l’Avís legal (“Accepto les condicions i la política de privacitat”) i, finalment, clicar sobre el requadre vermell “Envia i paga” (encara que no hagis de pagar res). De la mateixa manera que han de fer els subscriptors normals de pagament, també caldrà que validis el missatge que t’enviarà el sistema automàticament a l’adreça d’E-mail que hagis indicat, perquè la subscripció sigui vàlida.

Si no ets usuari/a registrat/da gratuït/a, aquest procés l’has de fer des de fora, és a dir, des de la pàgina d’Inici de CRÍTIC, clicant sobre el boto vermell de la part superior dreta, on diu “Suma’t a CRÍTIC” i, tot seguit, indicar si vols la subscripció semestral o anual.

Recorda que, amb aquest sistema, la renovació de la subscripció no és automàtica, sinó que quan caduqui t’avisarà amb uns dies d’antel·lació perquè la puguis renovar fent el pagament corresponent del pròxim període de susbcripció.


6. Altres preguntes

6.1. Com puc comprar el Dossier Crític anual si no sóc subscriptor?

Anant al Menú de la pàgina principal (la barra horitzontal que hi ha sota de la capçalera de CRÍTIC) i clicant sobre Inici, Dossier Crític. Allà el pots comprar i rebre’l a casa, pagant mitjançant un compte PayPal o una targeta de crèdit. La pàgina t’informa del preu, que és diferent si l’adreça d’enviament és a l’estat espanyol o a l’estranger. Per activar la compra, has de clicar sobre el requadre vermell que diu “Comprar” i després seguir les instruccions que t’indica. Si es prefereix comprar-lo presencialment, la mateixa pàgina t’informa de les llibreries i altres punts de venda on es troba.

La pàgina informa del Dossier Crític que correspon al període anual actual i dels anteriors números, que també es poden comprar amb el mateix sistema.