Reportatges

Cinc claus per entendre l’estratègia de comunicació de Ciutadans

  • Text: Laura Aznar | Foto: Elisenda Ros / ACN
  • 20/06/2018

Ciutadans passa hores baixes després de la moció de censura de Pedro Sánchez. Però, tot i això, sembla evident que tindrà un paper fonamental en la política catalana i espanyola dels pròxims temps. Sovint, els seus adversaris fan una caricatura simplista de la formació taronja, però els èxits de Ciutadans deriven d'una estudiada estratègia de comunicació política. CRÍTIC ha volgut analitzar les claus del discurs del partit i quines estratègies comunicatives ha desplegat. La conclusió principal: Ciutadans ho està fent bé, molt bé... Mentre el vent bufi a favor seu.

Els contractes del 155: empreses de l’Estat, multinacionals de l’Ibex i bancs

  • Text: Marc Font | Foto: Núria Julià / ACN
  • 17/06/2018

Durant els set mesos d'aplicació de l'article 155, l'Administració catalana ha funcionat allunyada de la normalitat. Tot i això, la maquinària no s'ha aturat. La Generalitat intervinguda ha adjudicat més d'un miler de contractes en àmbits com els serveis, l'obra pública o la salut. La gran majoria han seguit la dinàmica habitual. D'altres han estat més polèmics. Quines empreses se n'han beneficiat? CRÍTIC analitza els contractes del 155.

Desmuntant els tòpics del ‘reggaeton’

  • Text: Javier Borràs Arumí / Il·lustració: Jordi Borràs
  • 6/06/2018

El 'reggaeton' és un dels gèneres musicals més importants del moment. Sona a tot arreu, domina els videoclips més vistos de YouTube i escala a les primeres posicions de Spotify, competint sense por amb la música anglosaxona, l'hegemònica durant el segle XX. Però, darrere d'aquest èxit, hi ha molta gent que rebutja el 'reggaeton'. Hi ha qui la considera una música 'pitjor' que les altres. També es destaca el masclisme de les seves lletres. Tenen fonament totes aquestes crítiques? O n'hi ha algunes que parteixen de posicionaments classistes i racistes? CRÍTIC retrata a fons el gènere llatí més polèmic.

La llotja del Camp Nou: diners, poder i molts contactes

  • Text: Marc Font | Il·lustració: Jordi Borràs
  • 27/05/2018

El Futbol Club Barcelona és la marca catalana més coneguda a escala global. L'entitat gaudeix d'un enorme seguiment mediàtic i la llotja del Camp Nou s'ha convertit en un dels símbols del poder a Catalunya i en un lloc habitual de relació entre l'elit econòmica i empresarial. Com funciona? Qui hi va? Quina importància tenen les grans empreses i els visitants VIP en el negoci del club? CRÍTIC retrata un espai que, des del mandat de Joan Laporta, està vetat a la premsa.

La maleïda hemeroteca de Ciutadans i el franquisme

  • Marc Font / @marcfontribas
  • 21/05/2018

Al novembre del 2015, coincidint amb el 40è aniversari de la mort de Franco, Albert Rivera assegurava que els anys del franquisme havien estat "els més negres" de la història d'Espanya. Però, malgrat la contundència d'aquestes declaracions, Ciutadans ha tingut al llarg de la seva història tota mena de contradiccions i de dificultats per posicionar-se clarament contra la dictadura. Us presentem la "maleïda hemeroteca" de Ciutadans i el franquisme.

Què pensa Quim Torra? Els 18 articles més polèmics del nou president

  • Text: Marc Font / Roger Palà. Foto: ACN
  • 13/05/2018

Quim Torra serà escollit aquest dilluns nou president de la Generalitat, gràcies als vots dels diputats de Junts per Catalunya i d'ERC i a l’abstenció de la CUP. Ubicat en l’ala més conservadora del sobiranisme, Torra ha destacat al llarg de la seva trajectòria pel fet de publicar desenes d’articles on exposa sense complexos el seu ideari. CRÍTIC rescata en aquest reportatge 18 dels seus textos més polèmics, on carrega durament contra el 15-M i les esquerres, fa lloances als germans Badia, a Heribert Barrera i a Jordi Pujol, i reivindica que cal "un nou Prats de Molló", amb referència al complot armat impulsat per Francesc Macià els anys vint.