11/12/2024 | 13:17
En l’enllaç que trobareu a continuació podeu veure el vídeo íntegre de l’Ateneu Crític “Com aconseguim més habitatge assequible?”, que hem emès per streaming des del Palau Robert de Barcelona aquest divendres, 13 de desembre. L’Ateneu CRÍTIC és el nostre espai de debat, que produïm amb la Direcció General de Difusió de la Generalitat i amb la col·laboració del Palau Robert. Avui hem parlat de com aconseguir més habitatge assequible amb el director general d’Habitatge de la Generalitat, Jordi Mas Herrero.
Aquitecte de professió, Mas ha estat coordinador de l’Àrea Tècnica del Consorci de l’Habitatge de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), entre el 2019 i el 2024, i tinent d’alcalde delegat d’Urbanisme i Habitatge a l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, entre el 2011 i el 2019.
El Govern s’ha proposat aconseguit 50.000 habitatges públics des d’ara fins a 2030 per reduir la crisi de l’habitatge. Ho vol fer partint de la recerca del consens territorial i amb l’objectiu d’assolir en vint anys un 15% d’habitatge a preus assequibles. Quins reptes hi ha per davant? Com podem posar a disposició dels sectors més vulnerables pisos a preus raonables? Justament amb aquest objectiu, el Govern català va aprovar el passat 22 d’octubre un Pla territorial sectorial d’habitatge, marc orientador de les polítiques d’habitatge a tot el territori de Catalunya.
Amb la participació del PEMB, l’Observatori DESCA i Sostre Cívic
El debat s’ha enriquit amb tres expertes en la matèria. De l’àmbit dels estudis i la recerca, hem comptat amb Luisa Fernanda Pinto, advocada urbanista i membre del gabinet tècnic del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB). De l’àmbit de l’activisme social i pel dret a l’habitatge, hi ha estat Irene Escorihuela, politòloga i jurista, directora de l’Observatori dels Drets Econòmics, Socials, Culturals i Ambientals (DESCA). I de l’àmbit de l’habitatge cooperatiu hem comptat amb Eva Ortigosa, coordinadora de Projectes de Sostre Cívic. Ha moderat el debat el periodista i codirector de CRÍTIC, Roger Palà. D’aquí a uns dies, publicarem un reportatge escrit amb els punts claus del debat.
Si voleu recuperar alguna edició de l’Ateneu, podeu visitar la nostra secció especial sobre aquesta activitat.