Cerca
Transparència

Codi Ètic de CRÍTIC

Normes bàsiques que afecten la publicitat, l’elaboració de continguts en col·laboració i el desenvolupament de projectes al nostre mitjà

12/12/2024 | 21:17

Una reunió de tots els membres de la cooperativa CRÍTIC,SCCL / IVAN GIMÉNEZ

La publicitat, l’elaboració de continguts en col·laboració i el desenvolupament de projectes són tres dels pilars del finançament de CRÍTIC, més enllà dels ingressos derivats de les subscripcions. Per aquest motiu, CRÍTIC s’ha dotat d’un Codi Ètic que regula les línies mestres en aquests tres àmbits

Els anunciants, col·laboradors i patrocinadors de CRÍTIC, així com els diferents projectes que desenvolupem en col·laboració amb altres empreses i institucions, s’hauran d’englobar en el marc del present Codi Ètic, que contempla els següents punts:  

  • La recerca publicitària i de projectes de CRÍTIC tindrà en especial consideració els diferents actors de l’economia social, solidària i cooperativa. Com a cooperativa, volem ser un aparador amb potencialitat per al sector i volem potenciar estratègies d’intercooperació per contribuir al desenvolupament del mercat social. 
  • CRÍTIC publica continguts elaborats amb el suport econòmic d’institucions, empreses i entitats. Aquests continguts seran elaborats sempre amb un criteri periodístic per part de CRÍTIC. El contingut elaborat amb el suport d’un col·laborador estarà degudament identificat com a tal i està subjecte als mateixos criteris que la publicitat. Serà indicat amb els conceptes “Amb el suport de…” o “Amb la col·laboració de…”.  
  • El Consell Rector de CRÍTIC avaluarà de forma periòdica que la publicitat i el contingut amb patrocini publicat al mitjà s’adequi als criteris que assenyala el present Codi Ètic, i podrà limitar, si s’escau, la publicació del mateix. 
  • La publicació de publicitat i contingut amb patrocini es veurà limitada partir dels següent criteris: 
    • CRÍTIC no publicarà publicitat amb contingut sexista, sigui quina sigui la tipologia de l’anunciant.
    • CRÍTIC no arribarà a acords de contractació de publicitat i continguts amb patrocini en els següents casos
      • Empreses —o propietaris de les quals— condemnades per delictes ambientals, delictes de frau fiscal o vulneració dels drets dels treballadors, o altres delictes que la cooperativa consideri greus. 
      • Empreses que tinguin seus en paradisos fiscals
      • Empreses que tinguin relació directa o indirecta amb la indústria militar.
      • Empreses que tinguin inversions especulatives amb drets bàsics com l’aigua, l’energia, l’habitatge, la salut o l’educació, entre altres drets socials.
      • Empreses —o propietaris de les quals— acusats per qüestions relacionades amb la violència masclista.
      • Empreses que promoguin ideals o valors antagònics d’una manera expressa respecte els valors de CRÍTIC.

Una mica d'impossible o m'ofego

Agafa aire. Suma't a CRÍTIC ara que fem deu anys!

Subscriu-t'hi!

Amb la quota solidària, rebràs a casa la revista 'Habitar' i un llibre a escollir entre tres propostes

Torna a dalt
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers d'anàlisi per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Pot acceptar totes les cookies prement el botó “Accepto” o configurar-les o rebutjar-ne l'ús fent clic a “Configuració de Cookies”. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador per tal que, si així ho desitja, impedexi que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Accepto Configuració de cookies