06/10/2015 | 13:38
Més de 230 persones que van obtenir la subscripció anual a través del Verkami de llançament de CRÍTIC i a les quals els caducava durant el mes de setembre han renovat la confiança amb el nostre mitjà per un any més. Això representa al voltant del 40% dels subscriptors verkamistes susceptibles de renovar. És una bona notícia, però no ens hi conformem. Ens en calen molts més.L’objectiu és aconseguir un gran percentatge de renovacions en el còmput global de la campanya #UnAnyCrític, que vam encetar a principis de setembre i s’allargarà durant tota la tardor. Ens agradaria que totes aquelles persones que han estat subscriptores durant el primer any de vida del nostre mitjà facin ara l’opció voluntària d’entrar a www.elcritic.cat/un-any-critic i renovar el compromís.
Estem parlant d’unes 700 persones, que es van anar registrant com a subscriptores els quatre darrers mesos del 2014. Recordem que ens referim només a aquells que van invertir a partir de 40 euros en el Verkami de juny-juliol de l’any passat, quan vam anunciar el projecte de CRÍTIC. Els qui es van fer subscriptors posteriorment a la sortida del mitjà, el 17 de setembre de 2014, ja van entrar a la plataforma integrada de pagament i per tant, se’ls renovarà automàticament quan s’acabi el període subscrit (sis mesos o un any).
La campanya #UnAnyCrític també està funcionant molt bé pel que fa a nous subscriptors, ja que des que la vam començar n’hi ha hagut 90 (67 anuals i 23 semestrals). Això vol dir que una mitjana de 3 persones al dia opten per donar suport explícit al nostre mitjà de comunicació i van engruixint la comunitat CRÍTIC, que a hores d’ara ja supera les 5.000 persones.
Aquesta comunitat està formada pels socis col·laboradors de la cooperativa CRÍTIC (prop de 70), pels subscriptors (a la vora de 1.100, dels quals el 80% anuals i el 20% semestrals) i pels usuaris registrats gratuïts (més de 3.900). Quan a algú li caduca la subscripció obtinguda com a recompensa del Verkami, passa a ser usuari registrat gratuït: continua rebent les Newsletters, pot fer comentaris als articles, però no pot llegir els continguts restringits als subscriptors fins que no queden oberts a tothom.
La promoció que hem fet entre els verkamistes renovadors perquè regalin una subscripció semestral gratuïta a un amic, familiar o conegut ha tingut també molt bona acceptació: 46 persones s’hi han incorporat per aquesta via des del 15 de setembre i estem segurs que, d’aquí mig any, la majoria renovarà la subscripció, en aquest cas ja de pagament.
Fer-se subscriptor, per què?
Recordem que CRÍTIC obté un 75 % dels seus ingressos de les quotes de subscripció, perquè des de la cooperativa que l’edita vam optar per no dependre excessivament de la publicitat i sí en canvi de la fidelitat dels lectors, als quals ens devem. Però el nostre mitjà només serà viable si a mitjà termini aconseguim augmentar el volum de persones que hi contribueixen econòmicament. Com més subscriptors tinguem, millor podrem elaborar uns continguts periodístics de qualitat, ja sigui digitalment al web o impresos, en el Dossier Crític de periodicitat anual, el segon número del qual sortirà ben aviat, al novembre.
A més dels continguts, els subscriptors també tenen altres avantatges, com ara reserva de lloc als actes públics organitzats per CRÍTIC o poder optar al sorteig o repartiment d’entrades per a festivals musicals, teatrals o cinematogràfics. Finalment, reben cada mes una Newsletter especial, que hem batejat com a Selecció CRÍTIC, en la qual recomanem continguts periodístics d’altres mitjans que creiem interessant de compartir des de la redacció.
En resum, hem complert un any, tenim una comunitat lectora molt àmplia i exigent, però ens convé continuar augmentant el nombre de subscriptors per assegurar que CRÍTIC pot tirar endavant amb el seu projecte. Arribar a Cap d’Any amb 1.500 subscriptors seria un regal magnífic per al periodisme d’investigació al nostre país.