18/10/2014 | 09:00
Ahir divendres va fer un mes just del llançament de CRÍTIC. Han estat unes setmanes molt intenses i tot just ara comencem a agafar velocitat de creuer. Això de “parir” un nou mitjà de comunicació –i, a més, fer-ho en format de cooperativa independent– és tota una aventura. Sí, portem un mes dormint poques hores i encara estem acabant d’adaptar-nos a la nova realitat, però ens està agradant. Evidentment hi ha moltes coses a millorar, però creiem que la intensitat de l’arrencada està valent la pena. En aquest post fem una mica de balanç de tot plegat i facilitem quatre dades per fer-nos una idea de la dimensió que té CRÍTIC actualment.
50 nous subscriptors en un mes
Durant aquest mes de feina, on la gent ja ha pogut veure un petit tast del periodisme que farem, hem sumat 50 nous subscriptors. A aquesta xifra cal sumar-ne 35 més que es van subscriure durant el període que va anar des del final de la campanya de Verkami fins al 17 de setembre, mitjançant el botó de Paypal que vam col·locar al blog Sentit Crític. És a dir, des d’agost fins ara hem fet 85 nous subscriptors. A més, 400 persones s’han registrat com a usuaris gratuïts a la web de CRÍTIC. Esperem que molts d’ells s’animin a fer el pas i a convertir-se en subscriptors. Tenim clar que no hi ha periodisme independent: tot periodisme depèn d’algú, i nosaltres volem dependre de la gent. Si encara no ho heu fet, sumeu-vos a CRÍTIC!
45.660 usuaris únics
El primer mes de CRÍTIC ens hem situat en 45.660 usuaris únics i 149.849 pàgines vista, segons les dades que ens facilita Google Analytics. Són unes xifres modestes si les comparem amb les dels mitjans amb més audiència de la Internet catalana, però a l’hora som conscients que la nostra lliga és una altra. Volem ser llegits i arribar com més lluny millor, però la nostra batalla no és la del clic, sinó la de generar una comunitat de subscriptors que ens permeti mantenir una estructura professionalitzada. Ens agradaria incrementar l’audiència durant els pròxims mesos a mesura que CRÍTIC sigui més conegut, i en això sou claus vosaltres, els nostres lectors i subscriptors. La difusió a través de les xarxes socials dels nostres continguts és indispensable.
La revista ja està a impremta
La revista PROCÉS, el primer dossier monogràfic de CRÍTIC, ja està a impremta. La revista ha estat una feinada, elaborada coincidint amb el llançament del web, però creiem que ha quedat molt potent, interessant, rigorosa i equilibrada entre els diferents matisos del dret a decidir a Catalunya. La setmana que ve comunicarem públicament la data i el lloc de la presentació, estigueu atents! Serà un acte obert al públic en una sala amb prou capacitat com perquè ningú es quedi fora. A més, reservarem plaça per tots els subscriptors que ho demanin. La revista està inclosa en la subscripció anual de la revista, i també podrà comprar-se en llibreries, en presentacions i a la mateixa pàgina de CRÍTIC.
La cooperativa, en marxa
També durant els mesos d’agost i setembre hem estat formalitzant l’ingrés a la cooperativa de tots els socis col·laboradors de CRÍTIC. La primera assemblea general de la cooperativa se celebrarà al novembre, on formalitzarem també la creació del Consell Editorial de CRÍTIC. Seguim oberts de forma permanent a les aportacions de nous socis col·laboradors: si us interessa implicar-vos més a fons en el projecte, només heu de preguntar. I més enllà dels socis, estem treballant amb la idea de poder realitzar una primera trobada amb subscriptors abans de 2015. Volem investigar totes les formes possibles d’interacció amb els subscriptors, que ja han començat a publciar textos al blog Fem Crític.