27/06/2025 | 06:00
Anna Andreu és una cantant, guitarrista i compositora de Sant Quirze del Vallès, que va començar la carrera en solitari el 2020 després de formar part del duo Cálido Home. Ara comparteix projecte vital i professional amb la seva parella, la multiinstrumentista Marina Arrufat. Juntes ja han publicat tres àlbums, i el més recent, Vigília (2025), va veure la llum poc després que ho fes, també, el seu primer fill.
“Com a lesbiana, la manera de treballar, i més treballant amb la meva parella, es basa molt sempre en posar les cures al centre”, explica Andreu en aquesta entrevista de la sèrie Cultura i Orgull. “Cal posar certa consciència en com ens vinculem i a què ens vinculem”, explica. “No vaig créixer pensant que podria tenir una família”, diu la cantant.
“Si som un col·lectiu, les pors hi han de tenir cabuda. Ens hem d’acompanyar”
Malgrat que avui dia la representació del col·lectiu, també en la indústria musical, ha crescut exponencialment, creu que encara hi ha un buit de referents que pugui fer de mirall als qui viuen identitats no normatives. “Si som un col·lectiu, les pors hi han de tenir cabuda, també. No dubtar mai em sembla molt perillós. Si hem d’anar endavant, ens hem d’acompanyar”.
La compositora també reflexiona sobre la importància dels espais allunyats de les pantalles per continuar teixint comunitats sòlides enmig de moments políticament complicats. “El món digital ens ha fet avançar molt per fer xarxa, però de vegades ens desconnecta de forma salvatge”.
L’entrevista a Anna Andreu forma part de la sèrie d’entrevistes #CulturaiOrgull, realitzades per CRÍTIC i Bruna amb el suport de la Direcció General de Difusió i del Departament d’Igualtat i Feminisme.