03/08/2020 | 06:00

Aquest mes d’agost abaixarem el ritme. Per descansar, per pensar millor, per curar-nos les ferides i per tornar amb energies per una tardor —novament!— calenta sanitàriament, política i social. Tot i això, no desapareixem. Ni de bon tros. No parlarem del virus. Farem un especial durant tot l’agost dedicat a qüestions relacionades amb la justícia global i els drets humans al món. L’anomenarem l’Estiu per la Justícia Global. Creiem que la majoria de mitjans, sobretot en època de crisi i coronavirus, estan molt més centrats que mai en el que passa al Nord global, i sovint obliden el que pateix el Sud cada dia, amb virus o sense. Per això, a CRÍTIC canviem la mirada, i mirem cap als oblidats, els silenciats, els ningú, els ‘nadies’. Penjarem tots els articles de la revista ‘Justícia Global’, que vam publicar fa uns mesos gràcies a l’ajuda de La Fede.cat, organitzacions per la Justícia Global. Parlarem aquest estiu sobre desigualtats econòmiques, emergència climàtica, conflictes armats, sobirania alimentària, feminisme, salut, habitatge, migracions i xenofòbia, educació, espoli empresarial del Sud i molt més… i comptarem amb les reflexions de Marina Garcés, David Fernàndez, Bel Olid, Miriam Hatibi, Montse Santolino, Mar Vallecillos o Carmen Juares, entre altres.
Uniu-vos a la resistència crítica aquest estiu!
Fer aquest tipus de periodisme lliure, independent i amb una mirada social no és fàcil. I encara és més difícil fer aquest tipus de periodisme volent cobrar un salari digne per a tots els treballadors i col·laboradors de la cooperativa. El periodisme social, diuen, no és comercial. Tot i això, nosaltres creiem que s’ha de fer i que hi ha molta més gent de la que ens pensem a favor de consumir aquest tipus de periodisme. Però, per finançar-ho, ens cal el suport de la gent. Les grans empreses anunciants no tenen cap interès en finançar un periodisme crític contra elles, tot i que, de fet, tampoc volem els seus diners. Volem comptar amb el suport dels nostres lectors més compromesos.
Per això, us demanem un esforç en temps difícils. Però, per ajudar-vos a decidir, us fem una nova promoció: si us subscriviu a CRÍTIC per tot un any durant aquest mes d’agost, us enviarem a casa la revista en paper ‘Justícia Global’ —al setembre, quan tornem de vacances— i la futura revista que estem preparant, que es titularà ‘Crisi o Vida’ —al novembre, quan tenim prevista la seva aparició—.
Als que ja sou subscriptors, us demanem una altra cosa: si us podeu permetre un extra durant aquestes vacances, us demanem que passeu a pagar la quota solidària de CRÍTIC. En lloc dels 55 euros anuals que val la subscripció per dotze mesos, podeu passar a 75, 100 o 150 euros durant aquest any i després, si voleu, retornar a la quota normal (o no). Només ens ho heu de dir amb un mail a subscripcions@elcritic.cat i nosaltres ens encarregarem de fer els tràmits interns.
