Ronda

Ajuntament de Barcelona

David Harvey: “Hem de resistir. Les ciutats no poden ser un lloc on invertir, sinó un lloc on viure”

  • Text: Gemma Garcia i Sergi Picazo / Foto: Víctor Serri ('Directa'​)
  • dimecres, 30 novembre 2016
harvey_portada

El geògraf i antropòleg David Harvey (Gillingham, Anglaterra, 1935) és una referència ineludible en el debat polític, econòmic i social de l'esquerra contemporània. Crític acèrrim del capitalisme i del neoliberalisme, el teòric britànic va ser a Barcelona fa dues setmanes per fer la conferència inaugural del festival L'Alternativa, al CCCB. CRÍTIC i la 'Directa' van tenir ocasió de conversar-hi amb profunditat. El resultat és aquesta entrevista conjunta, on Harvey analitza la validesa dels plantejaments marxistes, explica les raons de l'esclat d'un nou 'boom' immobiliari i reflexiona sobre la possibilitat que governs com el de Barcelona implementin canvis estructurals reals.

Més informació

Mercabarna, una empresa pública desconeguda: més agronegoci, menys sobirania alimentària

  • Marc Font
  • dimecres, 16 novembre 2016
Mercabarna

El mercat central de Barcelona s'ha convertit en una plataforma alimentària d'abast global que abasteix fins a 10 milions de consumidors. El model de Mercabarna condiciona el que es fa al camp català, que viu un accelerat procés de desaparició d'explotacions petites i mitjanes. Paral·lelament, cada cop més el gruix dels aliments que consumim a Catalunya són importats. En aquest context, el moviment agroecològic reclama que l'Ajuntament de Barcelona, soci majoritari de Mercabarna, hi intervingui per afavorir el petit productor local i la sobirania alimentària, segons un document al qual ha tingut accés CRÍTIC.

Més informació

Els grups Godó i Zeta es queden la meitat de la despesa en publicitat de l’Ajuntament de Barcelona

  • Marc Font / @marcfontribas
  • dilluns, 19 setembre 2016
article_publi_ajuntament_img_portada2

'La Vanguardia' i 'El Periódico', els dos grans diaris barcelonins, són amb molta diferència els mitjans més beneficiats en el repartiment dels anuncis de l'Ajuntament de Barcelona. CRÍTIC ha tingut accés en exclusiva al desglossament per mitjà de les campanyes de publicitat que el 2015 van fer els governs de Xavier Trias i d'Ada Colau. Godó i Zeta van rebre 6,9 milions d'euros i, segons fonts municipals, mantindran la preponderància aquest any sota el govern de Barcelona en Comú. Serà, diuen, un "any de transició" cap a un nou model. Colau ha promès reduir la despesa en publicitat dels 15 milions de l'època de Trias a 10.

Més informació

Jaume Asens: “Una possibilitat seria fer el referèndum i les eleccions constituents el mateix dia”

  • Text: Roger Palà / Fotos: Jordi Borràs
  • dijous, 1 setembre 2016
assens

Jaume Asens (Barcelona, 1972) està cridat a tenir un rol rellevant en la configuració del projecte nacional dels Comuns. Llicenciat en dret i en filosofia i doctorand en ciències polítiques i socials (amb la tesi a mig fer), ha passat de ser un dels advocats més crítics amb els abusos del poder a exercir una tinença d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona. Representa la sensibilitat més sobiranista de Barcelona en Comú. Asens ha aprofitat l'agost per prendre distància del dia a dia de la política. Ho ha fet a força de formar-se, llegir, pensar i escriure. Es presenta a l'entrevista armat amb llibretes i folis plens de reflexions. Aquest és el resum de tres hores de conversa. Us presentem la Via Asens.

Més informació

Marina Subirats: “Els joves precaris sou la classe potencialment més revolucionària”

  • Text: Yeray S. Iborra / Fotos: Jordi Borràs
  • dimecres, 3 agost 2016
Foto: Jordi Borràs

Marina Subirats (Barcelona, 1943) és sociòloga. Amb especial interès per la sociologia de l’educació i la sociologia de la dona: les desigualtats (materials i culturals) i el feminisme l’han impulsat, assegura, a no perdre mai el contacte amb la realitat. Subirats s’ha expressat a les places, a l’acadèmia i a les institucions —com a independent— en els últims anys. Les seves paraules són un recorregut pels fets socials més importants de l’últim mig segle; va viure el Maig del 68 a París i va militar a Bandera Roja. Qui millor per analitzar què és fer el salt del carrer al govern? Subirats lamenta que l’experiència la faci recelar de les faules: les utopies han de trobar lloc a les institucions. I la generació més jove hi té molt a dir.

Més informació

Any electoral 2015: rècord de despesa en publicitat a la Generalitat

  • Marc Font / @marcfontribas
  • dilluns, 13 juny 2016
Campanya publi Gene

La Generalitat de Catalunya dedica anualment desenes de milions d'euros a posar publicitat institucional als mitjans, tant públics com privats. En la darrera dècada (2005-2015), l'Administració autonòmica ha destinat 241 milions d'euros a aquest àmbit, però la xifra ha canviat notablement en funció de l'any. La quantitat més alta és la més recent, ja que el 2015 el Govern d'Artur Mas va gastar-se 31 milions en publicitat institucional, mentre que la més baixa correspon al primer curs complet del dirigent convergent al capdavant de l'Executiu, el 2011, amb 10,2.

Més informació
Nadal_Ajuntament