Hemeroteca
Trens
Trens o avions? Tot el que es podria fer amb els 3.200 milions d’euros de l’ampliació de l’aeroport Desa el contingut per llegir-lo més tard
Manel Riu
Consulta aquí a quins municipis arribarien les noves línies ferroviàries a les Terres de l’Ebre, a l’Empordà, al Camp de Tarragona, al Pirineu i al Bages, segons la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura
Odio la Renfe, estimo la Renfe Desa el contingut per llegir-lo més tard
Imaginem un futur de trens. Imagineu un AVE cada hora València-Barcelona-Perpinyà. Imagineu trens nocturns cap a capitals europees. Imaginem un tren cap al Berguedà, el tren-tram al Tarragonès i el carrilet a l'Empordà. Imagineu un tren que arriba a l'hora
Volar menys per viure millor Desa el contingut per llegir-lo més tard
Hem de canviar la manera com ens movem: menys vols de 'jets' privats, més contribució dels qui més contaminen i millor xarxa de trens per a qui més la necessita
Com descarbonitzar Catalunya abans del 2030: les prioritats silenciades Desa el contingut per llegir-lo més tard
Per reduir un 60% les emissions de gasos, cal atacar tres sectors: les fàbriques contaminants, el transport terrestre, aeri i marítim i la ramaderia industrial
De l’embús diari a la ciutat dels 15 minuts Desa el contingut per llegir-lo més tard
Jordi de Miguel
Quatre gràfics sobre transport, mobilitat i emergència climàtica: Barcelona és la ciutat europea amb més densitat de vehicles, i cada conductor perd l’any 47,8 hores per entrar-hi i sortir-ne
Renfe denega a CRÍTIC les dades sobre els retards de Rodalies Desa el contingut per llegir-lo més tard
Manel Riu
L’empresa al·lega que fer pública la informació sobre demores i canvis d’horari podria perjudicar els seus “interessos comercials” davant de busos, taxis o vehicles de transport amb conductor (VTC)
Desinversió crònica i quinze cops més recursos per a l'AVE: les claus del caos a Rodalies Desa el contingut per llegir-lo més tard
Manel Riu
L'execució del recursos pressupostats pel Govern espanyol a la xarxa catalana de Rodalies en els últims anys s'ha mantingut al voltant del 30%; ara se n'estan pagant les conseqüències
I si la mobilitat del futur es basés en el tren? Desa el contingut per llegir-lo més tard
Joan Vila i Triadú
Davant la congestió viària provocada per milions de vehicles privats, l’opció ferroviària és una de les alternatives més eficaces i menys contaminants
Viatjar amb tren a la COP26 de Glasgow: odissea o ‘greenwashing’? Desa el contingut per llegir-lo més tard
Anar de Barcelona a Escòcia amb tren ha estat tota una experiència: com viatgem per explicar alguna cosa també és explicar alguna cosa
Agafes el tren? Aquesta és la llista de greuges dels Rodalies de Catalunya Desa el contingut per llegir-lo més tard
Júlia Ramon
L'AVE, que s'endú la major inversió econòmica de l'Estat, transporta només 40 milions de viatgers anuals, mentre que els trens de Rodalies i de Mitjana Distància en mouen 510 milions
Quin és el futur de la mobilitat al món rural? Desa el contingut per llegir-lo més tard
Helena Martín
La diferència de transport públic entre les grans ciutats i les zones rurals afecta l’accés a serveis bàsics com la sanitat, la cultura i l’educació
Dona suport al periodisme independent i cooperatiu
Suma't a CRÍTIC
Subscriu-t'hi!
Amb la subscripció solidària, rep a casa la revista 'Desiguals' i un pack de marxandatge











