Hemeroteca
Trens
Com descarbonitzar Catalunya abans del 2030: les prioritats silenciades Desa el contingut per llegir-lo més tard
Per reduir un 60% les emissions de gasos, cal atacar tres sectors: les fàbriques contaminants, el transport terrestre, aeri i marítim i la ramaderia industrial
Odio la Renfe, estimo la Renfe Desa el contingut per llegir-lo més tard
El transport terrestre, aeri i marítim és un dels causants principals de l'escalfament global. El 95% encara es mou amb petroli. Si no hi trobem alternatives pràctiques en 10 anys, tindrem un problema
De l’embús diari a la ciutat dels 15 minuts Desa el contingut per llegir-lo més tard
Jordi de Miguel
Quatre gràfics sobre transport, mobilitat i emergència climàtica: Barcelona és la ciutat europea amb més densitat de vehicles, i cada conductor perd l’any 47,8 hores per entrar-hi i sortir-ne
Renfe denega a CRÍTIC les dades sobre els retards de Rodalies Desa el contingut per llegir-lo més tard
Manel Riu
L’empresa al·lega que fer pública la informació sobre demores i canvis d’horari podria perjudicar els seus “interessos comercials” davant de busos, taxis o vehicles de transport amb conductor (VTC)
Les claus de la "vaga de pagaments" a Renfe Desa el contingut per llegir-lo més tard
Manel Riu
Desinversió crònica en Rodalies i quinze cops més recursos per a l'AVE són al rerefons de la protesta organitzada pel col·lectiu Batec a partir d'avui
I si la mobilitat del futur es basés en el tren? Desa el contingut per llegir-lo més tard
Joan Vila i Triadú
Davant la congestió viària provocada per milions de vehicles privats, l’opció ferroviària és una de les alternatives més eficaces i menys contaminants
Viatjar amb tren a la COP26 de Glasgow: odissea o ‘greenwashing’? Desa el contingut per llegir-lo més tard
Anar de Barcelona a Escòcia amb tren ha estat tota una experiència: com viatgem per explicar alguna cosa també és explicar alguna cosa
Agafes el tren? Aquesta és la llista de greuges dels Rodalies de Catalunya Desa el contingut per llegir-lo més tard
Júlia Ramon
L'AVE, que s'endú la major inversió econòmica de l'Estat, transporta només 40 milions de viatgers anuals, mentre que els trens de Rodalies i de Mitjana Distància en mouen 510 milions
Quin és el futur de la mobilitat al món rural? Desa el contingut per llegir-lo més tard
Helena Martín
La diferència de transport públic entre les grans ciutats i les zones rurals afecta l’accés a serveis bàsics com la sanitat, la cultura i l’educació
Avions al barri del Carmel Desa el contingut per llegir-lo més tard
La revolució de la mobilitat que ve: idees i exemples d'arreu del planeta mostren com podria millorar la manera de moure's en ciutats i pobles de tot Catalunya
Preguntes imprescindibles encara no respostes sobre l’aeroport Desa el contingut per llegir-lo més tard
L'absència de respostes honestes i tècnicament rigoroses posaria de manifest el gran risc de prendre una decisió sense cap fonament en temps d’emergència climàtica. No ens ho podem permetre.
Periodisme pel dret a l'habitatge
Suma't a CRÍTIC i t'enviem a casa la nova revista 'Habitar'
Subscriu-t'hi ara!Amb la quota solidària, rebràs a casa la revista 'Habitar' (2024) i la revista 'Emergència' (2021)
1
1