Hemeroteca
Trens
Com descarbonitzar Catalunya abans del 2030: les prioritats silenciades Desa el contingut per llegir-lo més tard
Per reduir un 60% les emissions de gasos, cal atacar tres sectors: les fàbriques contaminants, el transport terrestre, aeri i marítim i la ramaderia industrial
Odio la Renfe, estimo la Renfe Desa el contingut per llegir-lo més tard
El transport terrestre, aeri i marítim és un dels causants principals de l'escalfament global. El 95% encara es mou amb petroli. Si no hi trobem alternatives pràctiques en 10 anys, tindrem un problema
De l’embús diari a la ciutat dels 15 minuts Desa el contingut per llegir-lo més tard
Jordi de Miguel
Quatre gràfics sobre transport, mobilitat i emergència climàtica: Barcelona és la ciutat europea amb més densitat de vehicles, i cada conductor perd l’any 47,8 hores per entrar-hi i sortir-ne
Renfe denega a CRÍTIC les dades sobre els retards de Rodalies Desa el contingut per llegir-lo més tard
Manel Riu
L’empresa al·lega que fer pública la informació sobre demores i canvis d’horari podria perjudicar els seus “interessos comercials” davant de busos, taxis o vehicles de transport amb conductor (VTC)
Les claus de la "vaga de pagaments" a Renfe Desa el contingut per llegir-lo més tard
Manel Riu
Desinversió crònica en Rodalies i quinze cops més recursos per a l'AVE són al rerefons de la protesta organitzada pel col·lectiu Batec a partir d'avui
I si la mobilitat del futur es basés en el tren? Desa el contingut per llegir-lo més tard
Joan Vila i Triadú
Davant la congestió viària provocada per milions de vehicles privats, l’opció ferroviària és una de les alternatives més eficaces i menys contaminants
Viatjar amb tren a la COP26 de Glasgow: odissea o ‘greenwashing’? Desa el contingut per llegir-lo més tard
Anar de Barcelona a Escòcia amb tren ha estat tota una experiència: com viatgem per explicar alguna cosa també és explicar alguna cosa
Agafes el tren? Aquesta és la llista de greuges dels Rodalies de Catalunya Desa el contingut per llegir-lo més tard
Júlia Ramon
L'AVE, que s'endú la major inversió econòmica de l'Estat, transporta només 40 milions de viatgers anuals, mentre que els trens de Rodalies i de Mitjana Distància en mouen 510 milions
Quin és el futur de la mobilitat al món rural? Desa el contingut per llegir-lo més tard
Helena Martín
La diferència de transport públic entre les grans ciutats i les zones rurals afecta l’accés a serveis bàsics com la sanitat, la cultura i l’educació
Avions al barri del Carmel Desa el contingut per llegir-lo més tard
La revolució de la mobilitat que ve: idees i exemples d'arreu del planeta mostren com podria millorar la manera de moure's en ciutats i pobles de tot Catalunya
Preguntes imprescindibles encara no respostes sobre l’aeroport Desa el contingut per llegir-lo més tard
L'absència de respostes honestes i tècnicament rigoroses posaria de manifest el gran risc de prendre una decisió sense cap fonament en temps d’emergència climàtica. No ens ho podem permetre.
Si els pica... Que es rasquin!
Suma't al periodisme contra el poder
Subscriu-t'hi ara!Amb la quota solidària, rebràs a casa la revista 'Temps' i la pròxima que publiquem (juny 2024)